Skifitness

Skifitness
Veel fitnesscentra maar natuurlijk ook skiverenigingen en Nordic Walking instructeurs geven skifitness. Skifitness is een indoortraining die wordt gegeven om zo goed mogelijk voorbereid op wintersport te gaan. Het is niet onlogisch om al in het najaar met de skifitnesstrainingen te beginnen.
De belangrijke trainingsonderdelen van skifitness zijn:

Algemene conditie
Om te voorkomen dat conditiegebrek het wintersportplezier gaat bederven past conditietraining heel goed in skifitness. Meer conditie betekent betere controle op de skipiste en langer plezier.

Specifieke skitraining
De beenspieren en knieën krijgen het bij skiën zwaar te verduren. Tijdens skifitness worden dijen, quadriceps, hamstrings, kuiten en scheenbeenspieren op de proef gesteld. En de spieren rondom de knieën krijgen veel aandacht met balansoefeningen.

Rompstabiliteit
Sterke benen alleen zijn niet voldoende voor een week skiplezier. Een vast onderdeel van skifitness is het trainen van de heup- en rompspieren en de armen. Het hele lichaam moet topfit zijn want je bent zo sterk als je zwakste schakel.
 
Organisaties waar je dit zou kunnen doen (zoek in jouw omgeving door je postcode in te vullen in het groene vak hiernaast):
›› Organisaties (1)
 

Zoeken in regio

Vier cijfers postcode:

Gerelateerd

 
Header image