Trilplaat

Trilplaat
Een training op een trilplaat betekent voor de spieren harder werken dan tijdens een conventionele training. Door de mechanische trillingen treedt een rek-reflex op in de spiervezels. Dit leidt tot een 90/100% en intensieve aanspanning van de spiervezels (in tegenstelling tot een 40/50% effect bij conventionele aanspanning). Cellen krijgen door de betere doorbloeding meer brandstof en afvalstoffen kunnen sneller worden afgevoerd. Enkele effecten die aan de training met een trilplaat worden toegedicht zijn:

Verhoogde vetverbranding De stofwisseling, die door de training op een trilplaat toeneemt, leidt tot een verbeterde vetverbranding en een hoger basaal metabolisme.

Snellere spieropbouw Tijdens het trainen op een trilplaat wordt vrijwel 100 % van de spiervezels in alle spiergroepen benut. Zowel spierkracht als het uithoudingsvermogen van de spier nemen duidelijk toe.

Tijdsbesparing Aangezien zeer effectief getraind wordt en veel spiergroepen tegelijkertijd ingezet worden, is er minder trainingstijd nofig voor hetzelfde trainingseffect van een conventionele training.

Toename van de flexibiliteit Sterke doorbloeding, verwarming van de spieren en de pees-rekreflex zorgen ervoor dat het lichaam flexibeler wordt en dat spanningen loskomen.

Verbetering van de coördinatie Doordat de receptoren in het gehele lichaam gelijktijdig gestimuleerd worden – afferente overload - verbetert de intermusculaire coördinatie. Bovendien wordt het evenwichtsgevoel getraind, waardoor het verbetert.
 
Organisaties waar je dit zou kunnen doen (zoek in jouw omgeving door je postcode in te vullen in het groene vak hiernaast):
›› Organisaties (2)
 

Zoeken in regio

Vier cijfers postcode:
 
Header image