Nordic Running

Nordic Running
Nordic Running is een intensieve vorm van Nordic Walking. Kort gezegd: niet wandelen met stokken, maar hardlopen met stokken. Bovendien doe je allerlei oefeningen met de stokken (de 'poles') om kracht, lenigheid, evenwicht en coördinatie te verbeteren. De poles die je hiervoor nodig hebt, zijn langer dan de gewone poles en hebben speciale eigenschappen waardoor je bijvoorbeeld met twee stokken tegelijk kunt afzetten voor een enorme loopsprong. Twee dingen zijn belangrijk voordat je aan de slag gaat met Nordic Running: - Je moet Nordic Walking-techniek goed beheersen. Het gaat met name om het plaatsen van de poles en de achterzwaai van de armbeweging. Als die techniek bij de hogere snelheid van het Nordic Running niet goed wordt uitgevoerd, is er kans op overbelasting van schouders en nek. - Het is verstandig een conditietest te doen zodat de trainer een programma kan opstellen dat voor jou haalbaar is. Nordic Running is aan de ene kant geschikt voor Nordic Walkers die zo ver zijn gevorderd dat ze wat extra’s willen, en intensief willen trainen. Aan de andere kant is het zeer geschikt als aanvullende training voor hardlopers, want: - De schuine buikspieren, romp, kracht en coördinatie worden getraind, waardoor de loophouding en looptechniek verbeteren. - Je kunt in minder tijd meer doen; de training is intensiever terwijl het blessurerisico (voor de benen) lager is.
 

Zoeken in regio

Vier cijfers postcode:

Gerelateerd

 
Header image