HomeAdverterenNieuwsTerugblikContact
Wandelen
Nordic Walking
Afvallen en dieet
Testen en trainen
Sportcentrum
Hardlopen
Sportmedisch
Sportmaterialen
Ontspanning
 
Wij horen graag jouw mening over de website Lopersplatform!
 
Lopersplatform streeft naar het samenbrengen van vraag en aanbod in de lopersmarkt. Slagen we hierin en wat kunnen we verbeteren?
 
 
 
 
 
Boeken over Nordic Walking, hardlopen, wandelen
 
 
Plaats een oproep of bekijk het aanbod op ons online prikbord!

Ons online prikbord brengt sportersvraag en -aanbod bij elkaar. Op zoek naar een trainingsmaatje? Ervaringen uitwisselen? Iets in de aanbieding? Plaats een oproep!
 
 
Nordic walking Hardloopschema Coopertest
Testen en trainen
 
Op deze pagina vind je informatie over allerlei vormen van testen en trainen. 
 
 
  
Artikelen
 
 
Voor iedereen die zich inspant is de anaërobe drempel een belangrijke waarde waarmee je rekening zal moeten houden om optimaal te presteren. Boven je anaerobe drempel ga je verzuren. 
 
Natuurlijk wil je graag goed voorbereid aan de coopertest beginnen. Training speelt bij deze voorbereiding een voorname rol. Een kant en klaar trainingsprogramma voor iedereen is echter onmogelijk samen te stellen. 
 
De Coopertest is een test van je duuruithoudingsvermogen. Het is bedoeling om in 12 minuten, hardlopend, een zo groot mogelijke afstand af te leggen. Nagenoeg iedere Nederlander heeft tijdens zijn/ haar middelbare schooltijd kennis gemaakt met deze test. 
 
Wil jij het maximale uit je loopprestatie halen? Dat kan met professionele trainingsschema’s, goede medische begeleiding en trainers met kennis en ervaring in verschillende trainingsmethoden.
  
Fartlek is het Zweedse woord voor vaartspel of snel spel. Een aantal Zweedse atleten boekte in de jaren dertig van de vorige eeuw ineens grote successen met behulp van deze trainingsmethode, en brachten Fartlek zo in de belangstelling bij de andere landen.
 
Onze lichamen zijn ontwikkeld om fysieke activiteit gedurende korte periodes uit te voeren, om daarna over te schakelen naar rustperiodes. Ook als je lange duurtrainingen doet presteer je beter als je af en toe een interval training doet.
 
Trainingsvormen
Als je uit deze trainingsvormen zelf een hardloopschema wilt samenstellen dan moet je niet vergeten om de verschillende trainingsvormen af te wisselen. Ook trainingen van dezelfde soort hoeven inhoudelijk niet exact hetzefde te zijn! Afwisseling in je trainingsschema is erg belangrijk.
 
Spinning
Spinning is een indoorsport die je op een speciale fiets doet, met variabele weerstand. Doel van spinning is conditieverbetering en vetverbranding. Je traint in een groep maar iedereen in de groep traint altijd op zijn eigen niveau.
 
Pilates maakt gebruik van zes elementen: concentratie, ademhaling, centrering, controle, precisie en vloeiende beweging. Je conditie verbetert en je spieren worden sterker.
 
Bij aerobics train je op muziek in groepsverband met oefeningen die bijdragen aan de verbetering van je algehele conditie en coördinatie. Een prima trainingsvorm die ook zeer geschikt is voor sporters die zich eenzijdig belasten, zoals hardlopers.  
 
In een fitnesscentrum gebeurt heel veel, van krachttraining tot cardiotraining en van yoga tot tai chi. Je kunt zelf bepalen hoe je traint en wanneer je traint. Alle vrijheid en een goede begeleiding.
 
Veel hardlopers hebben het over pijn in hun gewrichten na een zwaardere training of een wedstrijd. Een goede looptechniek én een uitgebalanceerde trainingsopbouw kan helpen.
 
Ben jij ook iemand die graag wil beginnen met hardlopen maar niet weet hoe je dat het beste kunt doen?
 
In een fitnesscentrum kun je een veelheid aan inspanningsvormen kiezen die bijdragen aan jouw sportieve doelstellingen. Denk daarbij aan trainingsvormen voor het verbranden van calorieën, het trainen van zeer specifieke spiergroepen of om gewoon lekker in je vel te zitten.
  
Het is zaak om zowel tijdens iedere afzonderlijke training als in een compleet trainingsschema de juiste balans te vinden tussen belasting en belastbaarheid.
 
Wandelen is voor iedereen
Wandelen is een ideale manier om weer in conditie te komen na een ernstige blessure maar ook als u simpelweg uw eigen fitheid wilt verbeteren.
 

Op de hoogte blijven van aan-biedingen, achtergrondinfo en nieuwtjes?
 

GO Gel is een isotone gel die bij duurprestaties zonder water kan worden geconsumeerd. "Het werkt!", zegt Runner's World.

Uw advertentie hier?

Aanbieding NIC Magazine
Hét Nordic Walking tijdschrift
van Nederland. Nu tot 20%
korting op een abonnement
voor 1 of 2 jaar. Voor uzelf of als kadotip. Klik hier
Tot 20% korting op abonnement NIC Nordic Walking magazine: klik hier

Uw advertentie hier?

Design: DplusM | Powered by WebGenerator | Realisatie up!-marketing
('MSIE')>=0)document.write('